Tijdens een geheel verzorgde vakantie in Turkije sterft een 10-jarige tweeling onder verdachte omstandigheden.
All-inclusive
Suzanne Vermeer
Utrecht: Bruna, 2009
303 p.
9789022996072

Jeroen en Chantal Van der Schaaf vertrekken met hun tweeling op een all-inclusive vakantie naar Zuid-Turkije waar ze enkele zonnige en zorgeloze weken zullen doorbrengen in een luxueus vijfsterrenhotel. Wat mooi begint eindigt evenwel in een tragedie. Terwijl Chantal aan een show deelneemt en Jeroen op de kinderen let, verdrinkt de tweeling in het zwembad van het hotel.

De bodem valt uit het leven van de ouders, en eens teruggekeerd zetten schuldgevoelens en depressies in. Achter de steun van familie en schoonfamilie schuilt een stil verwijt en beide echtelingen groeien uit elkaar. Chantal die het leven weer probeert aan te vatten, verneemt op zekere dag dat er iets mis is met de hotelketen in kwestie, maar de verwachtingen die hiermee worden gecreëerd worden de volgende honderd pagina's niet waar gemaakt.

Suzanne Vermeer, een pseudoniem, beschrijft op verdienstelijke wijze de troosteloosheid van beide ouders volgend op het verlies van hun kroost. Ook de daaruit volgende…Lees verder
Chantal en Jeroen vormen met hun 10-jarige tweeling een gelukkig gezin. Tijdens een geheel verzorgde vakantie in Turkije verdrinken de jongens onder onduidelijke omstandigheden in het zwembad van het hotel. Helemaal kapot proberen de ouders verder te leven. Op een gegeven moment ontdekt Chantal een website met verhalen van mensen die in dezelfde omstandigheden een geliefde verloren. Ze zoekt contact met de maker van de site en ontdekt dat er veel mis is bij de geheel verzorgde vakanties. Samen met Jeroen gaat ze terug naar Turkije om te achterhalen wat er precies met hun kinderen gebeurd is en in hoeverre het hotel daaraan schuldig is. Deze spannende, maar vooral ontroerende roman geeft een somber beeld van de luxe vakanties die zo goedkoop mogelijk moeten zijn. Om de prijs zo laag mogelijk te houden wordt aan hygiëne geen geld uitgegeven. De eigenaars zijn alleen geïnteresseerd in geld verdienen en weigeren elke aansprakelijkheid te erkennen. De gasten zijn bovendien op een koopje ui…Lees verder

Over Suzanne Vermeer

Suzanne Vermeer is een schrijverspseudoniem in het thrillergenre, waaronder verschillende schrijvers gepubliceerd hebben. Tot zijn overlijden in 2011 ging schrijver Paul Goeken achter het pseudoniem schuil. Na zijn dood werd de naam overgenomen door een door uitgeverij A.W. Bruna Uitgevers onbekend gehouden schrijver of schrijfster.

Historie

Nadat Goeken in 2006 het boek All-inclusive schreef, werd in samenspraak met de uitgeverij besloten om het boek niet onder zijn eigen naam maar onder het pseudoniem Suzanne Vermeer uit te brengen. Dit gebeurde in het diepste geheim: slechts enkele personen uit de kennissenkring van Goeken en bij de uitgeverij waren op de hoogte van de identiteit van Vermeer. Vermeer werd gepresenteerd als een in 1968 in Nijmegen geboren schrijfster die na een studie Spaans aan de Universiteit van Amsterdam naar Barcelona was verhuisd.

De boeken van Vermeer kenmerken zich doordat ze vakant…Lees verder op Wikipedia